Na doorverwijzing door een hulpverlenende instantie kan, met toestemming van de cliënt, aan de hulpverlener inzage gegeven worden in zijn of haar financiële situatie.
Hulpverleners
Hulpverleners ontvangen een rechtstreeks telefoonnummer van Helder! Financiële Zorgverlening, dat buiten de reguliere telefonische spreekuren altijd op werkdagen bereikbaar is. Helder! Financiële Zorgverlening werkt zonder wachtlijsten.
Overige instanties
Voor overige instanties bieden we naast beschermingsbewind, mentorschap en budgetbeheer ook testamentair bewind, schuldhulpverlening en maatwerk trajecten aan. Enkele voorbeelden hiervan zijn dat we voorlichting geven op scholen en we participeren in diverse maatschappelijke projecten. Ook hebben wij samenwerkingsverbanden met werkgevers om te voorkomen dat hun werknemers (verder) in de financiële problemen komen en bieden we hierin budget coaching aan.
Op het gebied van financiën of het nu gaat om preventie, begeleiding, beheer of nazorg, is geen enkele vraag ons te gek. Dus heeft u een hulpvraag namens uzelf of de organisatie waarvoor u werkt, neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.